יום ראשון, 22 באוגוסט 2010


ובכן אז לאתיופיה כנראה לא אסע השנה, אבל בדרכי היום להצגה מרגיזה במיוחד בתחנה המרכזית, קיבלתי את החוויה האתיופית שחשקתי בה כבר כמה חודשים. כבר בעליה לקו 16, התנגנה לה ברקע מוזיקה אתיופית שמחה, לצד נהג עליז במיוחד שסיפר לי ניסים ונפלאות מהארץ החמה ובובת כלב שתלויה על המראה, ונושאת עליה את תג החופשי חודשי וצבעי הדגל.

במבט אל החלון נשקף אליי נופה של תל אביב הדרומית, בו שפויי לא יעז להוציא את כלבו בשעה חשוכה של הלילה, בו ברחובות תוכלו לראות המוני אנשים מהודו ועד כוש, מסתובבים להם ברחובות, ואותי מחזירים אחורה לכלכלתא בהודו.

תגובה 1:

  1. "כולנו פלסטינים, ישראל טרוריסטית", קראו המפגינים שנהדפו על ידי השוטרים באמצעות עשן וגז מדמיע. בלונדון למעלה מאלף איש מאות מפגינים פרו-פלסטינים ניסו לפרוץ הערב (א') לעבר שגרירות ישראל בפריז. המפגינים, שמחו על פעולת חיל הים נגד המשט לעזה, ניסו לחרוג מתוך התחום שנקבע להם על ידי המשטרה ונהדפו על ידי השוטרים שעשו שימוש ברימוני עשן וגז מדמיע. קודם לכן הם התנגשו עם קבוצת מפגינים פרו-ישראלית. בלונדון הפגינו למעלה מאלף בני אדם מחוץ לשגרירות ישראל במחאה על ההשתלטות האלימה. "כולנו פלסטינים, ישראל טרוריסטית", קראו המפגינים והניפו דגלי חמאס וטורקיה. הם האשימו את הנשיא ניקולא סרקוזי ושר החוץ ברנאר קושנר כי הם "ציונים", למרות שהביעו זעזוע על התקרית הקטלנית. שגריר ישראל בצרפת, דני שק, זומן למשרד החוץ הצרפתי והתבקש לספק הבהרות על מה שהתרחש בהשתלטות חיילי השייטת וגם על גורלם של שמונה אזרחים צרפתים, כולם ממוצא ערבי, שהיו על ה"מאווי מרמרה". "שום דבר אינו מצדיק שימוש באלימות כזאת", נכתב בהודעת משרד החוץ הצרפתי. שר החוץ קושנר אמר כי הוא מזועזע מהתוצאות הטרגיות של המבצע הצבאי הישראלי ודרש לשפוך אור מלא על נסיבות המקרה המוכיח כי "אי אפשר לסבול יותר את המצב הנוכחי בעזה". מלשכתו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, נמסר מוקדם יותר כי הוא הביע הלם מוחלט לנוכח "התוצאות הטרגיות של הפעולה הישראלית", כדבריו. "הוא מגנה את השימוש הבלתי פרופורציונלי בכוח ושולח את תנחומיו למשפחות של הקורבנות", ציין ארמון האליזה.http://mossad.blogfa.com

    השבמחק