יום חמישי, 30 ביולי 2009

הקייטנה של צביקה


אנחנו רואים אותם מידי יום בטלוויזיה שלנו, את הכוכבים שלנו, אנחנו נושאים אליהם את מבטנו, מחפשים את הזווית הנכונה שיסתכלו אלינו. אבל זהו רק מכשיר הטלוויזיה, קשה לתפוס את מבטם מבעד למסך.הלכתי להשתתף בהקלטה של "כוכב נולד", וחזרתי עם כאב ראש רציני. כבר בחניה, ישנה תחושה שהולכות לעבור עליי שעות קשות מאוד. אוטובוסים מקיאים מתוכם ילדים בני 13, המחפשים לגעת בתהילה, עומדים בתור, בחום הקייצי, ומתחננים למאבטחים, שיחסכו מהם את התור, ויכניסו אותם.
עומדים. עומדים ומחכים. למי? למשיח כמובן, הלא הוא האיש הנחמד שסופסוף פותח את שערי האולפן, והילדים שואגים ורצים.

בכניסה, מתגלה שהגעת לקייטנת קיץ של מתנ"ס. עשרות ילדים, צורחים ודוחפים ומתמקמים ליד הבמה המוארת. על החגיגה מנצחת הבמאית המסכנה שחבשה לראשה באותו היום את כובע המדריכה. היא צועקת ושואגת עליהם שלא ידחפו ומדרבנת אותם להתנהגות קצת יותר נאותה.
היום יש הפתעה והתרגשות באולפן. לא של הילדים, אלא של צוות ההפקה. הצמד הבריטי ה"פט שופ בויז" מגיע לביקורון בזק בתוכנית. הצוות נראה נרגש והמדריכה איתם. היא עולה לבמה תוך כדי איומים על הקטנטנים "אם הייתי רוצה להיות מורה, הייתי בחופש הגדול עכשיו, אבל אני לא, תפסיקו לצעוק" ומתפעלת אותם לקול מנגינת השיר שישיר הצמד, היא אומרת: "כאשר הפט שופ בויז עולים לבמה אני מבקשת למחוא להם כפיים, אתם שם בקהל, לא להרים ידיים גבוה, המצלמה יכולה לרמוס אתכם...".

וכך הקרנבל נמשך, ועכשיו, מנהל הקייטנה צביקה הדר, עולה לבמה ונותן את הוראותיו שלו, למי למחוא ועל מי הקהל אמור להסתכל, כי בינתיים, המתמודדים האמיתיים של התוכנית עולים ומתיישבים להם ביציע, ומבטי הקהל עליהם. הדר מסיט את תשומת הלב של הילדים, ואומר "חבר'ה הם לא בורחים, עכשיו עיניים לבמה".
וכל זה עד לרגע המיוחל שבו הצמד עולה לבמה, ונראה משועשע לא מעט מהחינגה שמתרחשת סביבו. הדר נותן הסבר מי הם ומעביר דחקות על לבושו של חצי מהצמד, כריס לאו שלבש ג'קט מבהיק עשוי שברי מראות.
ואני חושבת לי שהם בטח עוד יכתבו על זה שיר, משהו מחאתי, משהו חתרני, משהו נגד תוכניות הכוכב נולד.

20.7.09

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה